Eap что это в английском языке
Eap что это в английском языке
1 EAP
См. также в других словарях:
EAP — (англ. Extensible Authentication Protocol, Расширяемый Протокол Аутентификации) в телекоммуникациях расширяемая инфраструктура аутентификации, которая определяет формат посылки и описана документом RFC 3748. Широко применяется как в… … Википедия
EAP — might be an acronym or abbreviation for:*Edgar Allan Poe, the American author *Electroactive polymers *EA Patras, a Greek sports club *Elvis Aron Presley, the musician *Emergency action principles or Emergency Action Plan *Employee assistance… … Wikipedia
EAP — Saltar a navegación, búsqueda Extensible Authentication Protocol Escuela Académico Profesional (antes Programa Académico), una oficina universitaria dentro de una facultad que agrupa a los docentes y estudiantes de una determinada carrera… … Wikipedia Español
EAP — abbreviation for employee assistance program, employment * * * EAP UK US noun [C] ► ABBREVIATION for EMPLOYEE ASSISTANCE PROGRAMME(Cf. ↑employee assistance programme) … Financial and business terms
Eap — (spr. Ihp), 1) Inselgruppe, zum Karolinenarchipel gehörig, zu ihr gehören mehrere umliegende kleinere Gruppen unter eigenen Häuptlingen; 2) (Yap), die Hauptinsel davon … Pierer’s Universal-Lexikon
Eap — Eap, Insel der Karolinen, s. Yap … Meyers Großes Konversations-Lexikon
Eap — Die Abkürzung EAP steht für Early Access Program Ecole des Affaires de Paris, inzwischen mit der ESCP zur ESCP EAP European School of Management fusioniert Elektroakupunktur nach Kramer, eine alternativmedizinische Methode Elektroaktive Polymere… … Deutsch Wikipedia
EAP — Cette page d’homonymie répertorie les différents sujets et articles partageant un même nom. Sigles d’une seule lettre Sigles de deux lettres > Sigles de trois lettres Sigles de quatre lettres … Wikipédia en Français
EAP — employee assistance program. * * * abbrev English for academic purposes * * * EAP UK [ˌiː eɪ ˈpiː] US [ˌi eɪ ˈpi] noun [uncountable] English for Academic Purposes: English taught to people whose first language is not English, but who need English … Useful english dictionary
EAP — Die Abkürzung EAP steht für Early Access Program Ecole des Affaires de Paris, inzwischen mit der ESCP zur ESCP EAP European School of Management fusioniert Einheitlicher Ansprechpartner, im Zuge der Umsetzung der EU Dienstleistungsrichtlinie eine … Deutsch Wikipedia
EAP — Employee Assistance Program (EAP) A voluntary program that assists USPS employees to recover from substance abuse and to cope with mental, emotional, family, financial, and legal problems. Evaluation, counseling, or referral is provided by… … Glossary of postal terms
Oxford EAP A course in English for Academic Purposes
FOR PAGE SEARCH PRESS F3
With authentic content from Oxford textbooks and videos of lecture extracts, Oxford EAP is an ideal course for learners from a wide range of disciplines. Its clear structure and user-friendly approach make it an ideal resource for experienced EAP tutors as well as teachers who are starting out in the field.
The needs of teachers and learners of English for Academic Purposes differ across institutions, levels and subject areas. Oxford EAP provides a course that is inclusive and international with a strong focus on the core skills needed for academic study, catering for the needs of EAP teachers and students across the globe.
The modular structure of the course allows tutors and students the flexibility to adapt the material to their own needs, which makes it suitable for use on pre-sessional courses, as well as on in-sessional language support programmes. Oxford EAP (B1+) won the runner-up prize for the English-Speaking Union (ESU) HRH The Duke of Edinburgh English Language Book Awards 2013.
— Authentic academic content using extracts from Oxford textbooks
— Integrated skills and academic language
— Video-based lecture extracts to help prepare students for the university experience
— Progressive coverage of all four skills in an academic context
— Accessible and user-friendly approach
— Teacher’s Handbook with comprehensive notes and ideas.
Grammar for EAP: English Grammar and Practice for Academic Purposes is a grammar reference and practice book which provides students with the functional grammar they need to succeed in their academic studies, whatever their chosen subject. Grammar for EAP reviews and consolidates the key grammatical areas needed for essay writing and presentations, and puts theory into practice with exercises which test knowledge and challenge understanding. Includes detailed answer key.
Oxford English for Academic Purposes – учебный курс для подготовки студентов к обучению на английском в академической среде, созданный специально для высших учебных заведений. Курс развивает языковые навыки – с помощью чтения академических текстов, академического письма, прослушивания лекций, – а также общеучебные навыки, критическое мышление, умение работать с первоисточниками, анализировать и обобщать информацию, излагать свои мысли в устной и письменной форме. Сопутствующий DVD содержит не только отрывки из университетских лекций, но также из презентаций студентов и семинарских занятий. Его можно использовать как на подготовительных курсах, так и в аспирантуре.
Внимание! Ознакомьтесь, пожалуйста, с инструкцией и правилами
Download Oxford EAP:
Вы можете оставить свой отзыв, сообщить о нерабочей ссылке, добавить ссылки на недостающие материалы или просто поблагодарить в комментариях
You can leave a response, report broken link, add links to the missing materials or just thank
Аннотация (abstract)
Основными разделами аннотации являются следующие (часто их называют moves):
— общий контекст исследования ( so me background information)
— цель исследования и масштаб исследования
— описание методологии исследования
— наиболее значимые результаты исследования
— заключение, вывод, или рекомендации
Use Of A Writing Web-Site By Pre-Masters Students On An English for Academic Purposes Course.
A. J. Gillett, University of Hertfordshire
Очень важно знать о том, что переход к каждому разделу в аннотации (moves), должен быть введен при помощи определенных слов-сигналов, которые позволят Вам максимально точно описать, а читателю легче воспринять Ваш текст.
Посмотрите на этот же пример аннотации и слова-сигналы, которые использовал автор.
Учтите также, что:
1) В аннотации не должно быть ничего, чего нет в самой статье.
2) Аннотация это не введение. Статья должна представлять собой автономный текст, независящий от аннотации. Аннотация должна быть написана после того, как закончена статья.
3) Аннотация состоит из одного абзаца и является автономной.
4) В аннотации не должно быть никакой визуальной информации, цифр и ссылок, если только по какой-либо причине не нужно упомянуть названий другой научной работы.
Eap что это в английском языке
Andy Gillett, University of Hertfordshire
EAP is a branch of ESP in that the teaching content is matched to the requirements of the learners. It is also considered to be ESP if we take Robinson’s (1991, pp. 2-5) features which are usually thought of as being criterial to ESP courses.
Even so, EAP has not been mentioned very often in the standard ESP methodology books up to now. Hutchinson and Waters (1987) have little to say about it. Kennedy & Bolitho (1984, pp. 5, 30-31, 110-117) define it and use EAP situations for some of their case studies they also offer some EAP listening and speaking exercises. Robinson (1980, pp. 67-70) looks at some of the materials available. McDonough (1984, pp. 94-95, 115-117,122-123) looks at the language of seminars and EAP testing and Robinson (1991, pp. 100-106) provides a good short survey of the present state of EAP. Several articles in Mackay & Mountford (1978) look at specific EAP problems: listening, language for economists and study skills. It is to be hoped, however, that this will be addressed by the publication of Jordan (in press).
EAP courses are very often pre-sessional courses. That is, they are taken before the students’ main academic courses start. Most universities in the UK offer these pre-sessional courses, which vary in length from one year to two weeks. The EAP courses often take place at the institution where the students intend to take their main academic course but this need not be the case. These courses are intended to prepare Students in Higher Education coming to study in the UK to study in English. They also allow students to familiarise themselves with the new environment and facilities of the institution before their main courses start. The students need to learn to adopt particular approaches to their study and learn strategies and skills that will enable them to succeed in the UK HE system. The purpose of the pre-sessional EAP course is to bring them up to the level that is necessary to start a course. In this case EAP tutors need to liaise with admissions tutors to find out what is necessary.
Academic Writing Classes
For many students this is probably the most important as it is the way in which most of their work is assessed. The aim of an academic writing class is to prepare students for academic writing tasks. These tasks vary very much from writing short answers in exams to writing dissertations and theses. Of course, accurate grammar, punctuation and language use forms an important component of an EAP writing class, along with specific teaching of the formal language required. This will involve teaching of different text types, linking words, signposting expressions, introductions and conclusions. It is also important to teach UK writing conventions as these can vary very much from those even in neighbouring European countries.
The following would be typical content:
Academic Listening Course
A typical syllabus would include:
Academic Speaking Skills Course
This is becoming increasingly important as teaching methods change to involve more group work, joint projects and group marks. Home students see problems if Students in Higher Education are not seen to be pulling their weight in collaborative work. Academic speaking classes try to help the students to be more aware of what is involved in seminar or group activity and to supply them with some of the interactional language that is used there. One problem is the difficulty of obtaining good data from which we can analyse the language involved. In general though, many confidence raising group work exercises are necessary, as well as teaching of the language used. Students will be given practice in making presentations, taking part in discussions on academic topics and so on.
Such a course might include:
Academic Reading Course
The big difficulty with reading is the amount involved. These classes therefore aim to assist the non-native speaker of English studying in the medium of English at tertiary level to use a wide range of reading strategies in order to receive more benefit from the course. Many students still rely on painstakingly slow word by word reading. It soon becomes clear to them, however, that they cannot read every word in the library. General efficient reading strategies such as scanning to find the book or chapter, skimming to get the gist and careful reading of important passages (Wallace, 1980, pp. 9-51) are necessary as well as vocabulary building exercises in the student’s own area. Learning about how texts are structured can help students to read more efficiently.
An academic reading course could include:
Most EAP lecturers are involved to some extent in testing Students in Higher Education. This can involve advising admissions tutors on what external English language tests are available and what the scores mean. On the basis of these scores, students can be accepted or given offers conditional on reaching a particular level of English, or attending a certain length pre-sessional course. The most well known EAP test is the IELTS (International English Language Testing System) test. This test is jointly managed by the University of Cambridge Local Examinations Syndicate, the British Council and IDP Education Australia. The test tests academic reading, writing speaking and listening and reports the level of each skill on a band from 1 to 9. Many universities also have their own proficiency tests which are written, administered and updated by EAP lecturers.
Answering exam questions
For many Students in Higher Education, the biggest worry about studying in English is exams. Time is the biggest problem, so an ability to understand the question quickly and plan an answer is important.
IATEFL Conference, Keele
There is always a good selection of EAP related presentations at IATEFL. Presentations on EAP topics at the recent IATEFL conference at Keele included.
EAP is thus an important area of ESP, accounting for a large amount of the ESP activity world-wide. Most of the work, however, takes place, unknown to much of the English language teaching world, in universities. It is discussed in journals and at conferences such as IATEFL and BALEAP (British Association of Lecturers in English for Academic Purposes). There have been several EAP related articles in this newsletter, and maybe there would be interest in more.
References and Further Reading
Bloor, M. & St John, M. J. (1988). Project writing: The marriage of process and product. In P. C. Robinson (Ed.), Academic writing: Process and product (ELT Documents 129, pp. 85-94). London: Modern English Publications.
Brookes, A. & Grundy, P. (Eds.). (1988). Individualisation and autonomy in language learning (ELT Documents 131). London: Modern English Publications.
Cowie, A. P. & Heaton, J. B. (Eds.). (1977). English for academic purposes. London: BAAL/SELMOUS.
Flowerdew, J. (Ed.). (1994). Academic listening: Research perspectives. Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for specific purposes. Cambridge: Cambridge University Press.
Jordan, R. R. (1989). English for academic purposes (EAP). Language Teaching, 22, 150-164.
Lynch, T. (1983). Study listening. Cambridge: Cambridge University Press.
Robinson, P. (1980). ESP: English for specific purposes. Oxford: Pergamon Press.
Robinson, P. (1991). ESP today: A practitioner’s guide. London: Prentice Hall.
Robinson, P. C. (Ed.). (1988). Academic writing: Process and product (ELT Documents 129). London: Modern English Publications.
Recommended Text Books
Glendinning, E. H. & Holmstr�m, B. (1992). Study reading. Cambridge: Cambridge University Press.
Hamp-Lyons, L. & Heasley, B. (1987). Study writing. Cambridge: Cambridge University Press.
Lynch, T. (1983). Study listening. Cambridge: Cambridge University Press.
McGovern, D. (1994). English for academic study series: Reading. London: Prentice Hall.
Northedge, A. (1990). The good study guide. Milton Keynes: The Open University Press.
Madden, C. G. & Rohlck, T. N. (1997). Discussion and interaction in the academic community. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Smith, M. & Smith, G. (1988). A study skills handbook. Melbourne: Oxford University Press.
Swales, J. M. & Feak, C. B. (1994). Academic writing for graduate students. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Swales, J. M. & Feak, C. B. (2000). English in today’s research world. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Trzeciak, J. & Mackay, S. E. (1994). English for academic study series: Study skills for academic writing. London: Prentice Hall.
Wallace M (1980). Study Skills In English. Cambridge: Cambridge University Press.
Andy Gillett is Principal Lecturer in EAP in the School of Combined Studies at the University of Hertfordshire, Hatfield, UK. He has spent most of the last 25 years teaching ESP in private language schools, State Colleges and Universities both in the UK and abroad. He is now mainly involved in organising, planning and teaching EAP courses to students taking a wide range of courses at the University of Hertfordshire’s campuses at Hatfield, north of London, UK.
Address: School of Combined Studies, University of Hertfordshire, College Lane, Hatfield, Herts, AL10 9AB, UK.
Bob Jordan wrote a follow up article to this in the next issue of the IATEFL ESP SIG Newsletter. Click here to read it.
EAP широко используется. Например, в IEEE 802.11 (WiFi) стандарты WPA и WPA2 приняли IEEE 802.1X (с различными типами EAP) в качестве канонического механизма аутентификации.
СОДЕРЖАНИЕ
Методы
Стандарт также описывает условия, при которых могут быть выполнены требования к управлению ключами AAA, описанные в RFC 4962.
Легкий расширяемый протокол аутентификации (LEAP)
Безопасность транспортного уровня EAP (EAP-TLS)
EAP-MD5
Одноразовый пароль, защищенный EAP (EAP-POTP)
Защищенный одноразовый пароль EAP (EAP-POTP), описанный в RFC 4793, представляет собой метод EAP, разработанный RSA Laboratories, который использует токены одноразового пароля (OTP), такие как портативное аппаратное устройство или аппаратный или программный модуль. работает на персональном компьютере, чтобы генерировать ключи аутентификации. EAP-POTP может использоваться для обеспечения односторонней или взаимной аутентификации и ключевого материала в протоколах, использующих EAP.
Метод EAP-POTP обеспечивает двухфакторную аутентификацию пользователя, что означает, что пользователю необходим как физический доступ к токену, так и знание личного идентификационного номера (PIN) для выполнения аутентификации.
Общий ключ EAP (EAP-PSK)
Общий ключ EAP (EAP-PSK), определенный в RFC 4764, представляет собой метод EAP для взаимной аутентификации и получения сеансового ключа с использованием предварительного общего ключа (PSK). Он обеспечивает защищенный канал связи, когда взаимная аутентификация успешна, для связи обеих сторон и предназначена для аутентификации в незащищенных сетях, таких как IEEE 802.11.
EAP-PSK задокументирован в экспериментальном RFC, который предоставляет легкий и расширяемый метод EAP, не требующий криптографии с открытым ключом. Обмен по протоколу метода EAP осуществляется минимум четырьмя сообщениями.
Пароль EAP (EAP-PWD)
Пароль EAP (EAP-PWD), определенный в RFC 5931, представляет собой метод EAP, который использует общий пароль для аутентификации. Пароль может быть низкоэнтропийным и может быть получен из некоторого набора возможных паролей, например словаря, доступного злоумышленнику. Базовый обмен ключами устойчив к активным атакам, пассивным атакам и атакам по словарю.
EAP-PWD находится в основе Android 4.0 (ICS), он есть в серверах FreeRADIUS и Radiator RADIUS, а также в hostapd и wpa_supplicant.
Безопасность туннельного транспортного уровня EAP (EAP-TTLS)
Существуют две различные версии EAP-TTLS: исходный EAP-TTLS (также известный как EAP-TTLSv0) и EAP-TTLSv1. EAP-TTLSv0 описан в RFC 5281, EAP-TTLSv1 доступен как черновик в Интернете.
EAP Internet Key Exchange v.2 (EAP-IKEv2)
Гибкая аутентификация EAP через безопасное туннелирование (EAP-FAST)
EAP-FAST состоит из трех этапов:
Когда автоматическая подготовка PAC включена, EAP-FAST имеет небольшую уязвимость, когда злоумышленник может перехватить PAC и использовать его для компрометации учетных данных пользователя. Эта уязвимость снижается за счет подготовки PAC вручную или за счет использования сертификатов сервера для фазы подготовки PAC.
Стоит отметить, что файл PAC выпускается для каждого пользователя. Это требование в RFC 4851 sec 7.4.4, поэтому, если новый пользователь входит в сеть с устройства, сначала должен быть подготовлен новый файл PAC. Это одна из причин, по которой сложно не запустить EAP-FAST в небезопасном анонимном режиме инициализации. Альтернативой является использование паролей устройства, но тогда устройство проверяется в сети, а не пользователем.
EAP-FAST можно использовать без файлов PAC, возвращаясь к обычному TLS.
EAP-FAST изначально поддерживается в Apple OS X 10.4.8 и новее. Cisco поставляет модуль EAP-FAST для Windows Vista и более поздних операционных систем, которые имеют расширяемую архитектуру EAPHost для новых методов аутентификации и соискателей.
Протокол расширяемой аутентификации туннеля (TEAP)
Модуль идентификации абонента EAP (EAP-SIM)
EAP Subscriber Identity Module (EAP-SIM) используется для распределения ключа аутентификации и сеанса с использованием модуля идентификации абонента (SIM) из глобальной системы мобильной связи ( GSM ).
Сотовые сети GSM используют карту модуля идентификации абонента для аутентификации пользователя. EAP-SIM использует алгоритм аутентификации SIM-карты между клиентом и сервером аутентификации, авторизации и учета (AAA), обеспечивая взаимную аутентификацию между клиентом и сетью.
В EAP-SIM обмен данными между SIM-картой и центром аутентификации (AuC) заменяет необходимость предварительно установленного пароля между клиентом и сервером AAA.
Алгоритмы A3 / A8 запускаются несколько раз с различными 128-битными задачами, поэтому будет больше 64-битных Kc-s, которые будут объединены / смешаны для создания более сильных ключей (Kc-s не будет использоваться напрямую). Отсутствие взаимной аутентификации в GSM также было преодолено.
EAP-SIM описан в RFC 4186.
Соглашение об аутентификации EAP и ключах (EAP-AKA)
Аутентификация EAP и ключи премьер (EAP-AKA ‘)
Карта общего токена EAP (EAP-GTC)
Обмен зашифрованными ключами EAP (EAP-EKE)
EAP-EKE указан в RFC 6124.
Nimble внеполосная аутентификация для EAP (EAP-NOOB)
EAP-NOOB выполняет эфемерную эллиптическую кривую Диффи-Хеллмана (ECDHE) по внутриполосному каналу EAP. Затем пользователь подтверждает этот обмен, передавая сообщение OOB. Пользователи могут передавать OOB-сообщение от однорангового узла на сервер, например, если устройство представляет собой смарт-телевизор, который может отображать QR-код. В качестве альтернативы пользователи могут передавать сообщение OOB от сервера к партнеру, когда, например, загружаемое устройство представляет собой камеру, которая может считывать только QR-код.
Инкапсуляция
EAP не является проводным протоколом; вместо этого он определяет только форматы сообщений. Каждый протокол, использующий EAP, определяет способ инкапсуляции сообщений EAP в сообщениях этого протокола.
IEEE 802.1X
Протокол определяет только объединение нескольких механизмов EAP, а не какой-либо конкретный метод. Использование в EAP-MSCHAPv2 и EAP-GTC методы являются наиболее часто поддерживается.
РАДИУС и диаметр
Оба RADIUS и Diameter протоколы AAA могут инкапсулировать сообщения EAP. Они часто используются устройствами сервера доступа к сети (NAS) для пересылки пакетов EAP между конечными точками IEEE 802.1X и серверами AAA для облегчения работы с IEEE 802.1X.
Первоначально EAP был расширением аутентификации для протокола точка-точка (PPP). PPP поддерживает EAP с тех пор, как EAP был создан как альтернатива протоколу аутентификации с вызовом и рукопожатием (CHAP) и протоколу аутентификации пароля (PAP), которые в конечном итоге были включены в EAP. Расширение EAP для PPP было впервые определено в RFC 2284, теперь оно устарело в RFC 3748.