Drive kometa honkai impact что это
Новые амазонки. Обзор Honkai Impact 3rd
До появления Genshin Impact ни одна игра от студии miHoYo такой большой популярностью не пользовалась. Но на волне успеха их предыдущий проект, Honkai Impact 3rd, переживает второе рождение.
Понимая возросший интерес, в miHoYo усилили медийную активность — косплей от известной фигуристки, коллаборация с популярным аниме Evangelion. Известность и количество установок Honkai Impact 3rd растут. Но между ней и Genshin Impact — пропасть, ведь эти игры из разных миров.
Разница между Genshin Impact и Honkai Impact 3rd очевидна во всем. В первой — полноценный сюжет, который вовлекает в приключения в открытом мире. Во второй — история, которая без особого успеха пытается связать разрозненные фрагменты игрового мира. Если главы сюжетной кампании Honkai Impact 3rd худо-бедно между собой связаны, то остальные игровые активности пришиты к игре белыми нитками. Не помогает и отсутствие русского языка, так как общая сюжетная канва имеет небольшой налет идиотии.
Продравшись через запутанный интерфейс, где каждый второй пункт будет просить внимания, игрок вступит на арену сражений. Это основной игровой режим Honkai Impact 3rd. Аппаратные возможности среднестатистического смартфона в 2016 году были не выдающимися, поэтому сражаться придется либо на крохотных аренках, либо в лабиринте из тонюсенькой «кишки». Впрочем, разработчики грамотно подошли к графическому оформлению игры и в глаза это не бросается.
Основные усилия графического чипа брошены на отрисовку валькирий, чуть меньше — на её противников в окружении красивых «кубиков», которые создают иллюзию большого пространства. Немного дерганную анимацию в бою успешно маскируют спецэффекты и вылетающие из врагов цифры урона. Поэтому Honkai Impact 3rd хорошо выглядит и нормально работает даже на современных недорогих смартфонах.
Статичные скриншоты, к сожалению, не в состоянии передать, каково это, управлять на арене хорошо прокачанной высокоуровневой валькирией S-ранга. Многие пользователи отмечают «ураганный» геймплей Honkai Impact 3rd. Разработчики даже предусмотрели специальный режим для создания скриншотов, в котором бой ставят на паузу, а с экрана убираются элементы интерфейса.
Сражаться приходится на одних и тех же аренах. Пройденные главы сюжетной кампании на нормальной сложности приходится проходить повторно, чтобы прокачать персонажей. Пройти всю кампанию одним махом не выйдет — уровни противников растут быстрее, чем валькирий. К тому же, некоторые ресурсы для прокачки можно добыть только при повторных прохождениях. Вот и приходится устраивать ежедневные «рейды» на знакомые арены, чтобы чуть-чуть прокачаться и погриндить ресурсы. Впрочем, сражения все равно остаются классными.
Разработчики пытаются разнообразить рутинную зачистку. В перерывах между рейдами можно принять участие в событиях, вступить в клан и открыть для себя совместные и соревновательные режимы. Но от бесконечных забегов в сюжетную кампанию это не избавит.
Кроме того, на игрока возложена обязанность строительства базы-общежития для валькирий. Так что придется и напольными покрытиями заниматься, и мебель расставлять. Этакие The Sims на минималках. Ресурсы на развитие базы можно получить, прокачивая стигмы. Проигнорировать этот аспект игры не получится. База генерирует и хранит очки выносливости, которые тратятся при входе на арены. Да и лишняя копеечка, которую также можно собрать на базе, не помешает.
Diagnosis
Сравнения Honkai Impact 3rd с Genshin Impact не избежать. И это сравнение совсем не в пользу Honkai. Во многих аспектах они схожи. Игроку и в первой, и во второй нужно качать персонажей, гриндить, собирать коллекцию прекрасных вайфу. В Honkai Impact 3rd от их количества радостно разбегаются глаза. Боевые системы схожи, но в Genshin Impact она упрощена, скорее всего, в угоду массовому игроку.
Играть в Honkai Impact 3rd можно, но только с полным осознанием того, во что вы играете. В различных событиях вам предоставят возможность поиграть за валькирий S-ранга и даже SSS-ранга 80-го уровня чуть-ли не в самом начале игры. Вы почувствуете, как можно весело «ураганить» в игре, вы будете к этому стремиться. Но щедро влитая выносливость и насыпанная внутриигровая валюта иссякнет примерно к 30-му уровню. Если игра заинтересовала, вас ждут два пути — много платить или долго и урывками играть. Но казино будет в любом случае. Право, дешевле покупать коллекционные фигурки вайфу, чем коллекционировать красивые картинки. А играть можно и бесплатно, хоть и не долго.
Обзор Honkai Impact 3rd. Мобильные игры продолжают удивлять
Honkai Impact 3rd — gacha, услобно-бесплатная ролевая мобильная игра в жанре hack’n’slash, разработанная компанией miHoYo. В 2016 игра была анонсирована в Китае и завоевала благосклонность многих пользователей чрезвычайно высоким уровнем графики на то время.
В игре отсутствует русская локализация, так что поиграть возможно в английскую и другие столь же нерусские версии, однако интерфейс игры интуитивнопонятный, с великолепной прорисовкой и анимацией. В игре есть помощник искусственный интеллект, подсвечивающий и подсказывающий нужные действия Ai-Chan, обладающий даже чувством юмора, что добавляет положительные впечатления, которые возникнут и от других аспектов игры. Так что знание языка для этой игры не критично, все просто, понятно, на своем месте и со вкусом.
В зарубежных обзорах игры достаточно упоминаний о том, что качество игры сопоставимо с консольными играми. Игра примечательна тем, что включает в себя различные жанры от hack’n’slash и социального симулятора, до элементов bullet hell (shoot ’em up, в котором большая часть экрана часто, почти полностью, заполнено вражескими пулями), платформера, shoot ’em up и dungeon crawling (сражения в подземелиях), используя многочисленные одиночные и многопользовательские режимы.
В дополнение к мобильной игре, сюжетная линия Honkai Impact 3rd включает многочисленные дополнительные медиа, включая аниме-серии, многочисленные маньхуа-серии и промо-видео.
Введение в игру
На земле катастрофа, известная как «Хонкай», мучает человечество на протяжении всей истории игры. Хонкай был создан наряду с цивилизацией, и внутри него родились существа, известные как «Хонкайские звери», дэдвалкеры, а также паранормальный гуманоид — Херршер.
Для борьбы с хонкайским вторжением человечество создало организацию под названием Schicksal. Эта организация была собрана человечеством, как средство сопротивления против хонкаев. Его создание также положило начало войне, вечной битве, где ни одна сторона не претендовала на победу. Боевые действия продолжаются и по сей день.
Вплоть до 2013 года, когда в восточной Нагазоре началась 3-я Хонкайская война.
Геймплей
В Honkai impact 3rd игрок управляет командой из 3 персонажей, известных как «Валькирии», в битвах в реальном времени против многочисленных противников. Во время боя игроки могут свободно перемещать своего персонажа по полю боя и переключаться между своими тремя размещенными валькириями для адаптации к различным типам противника.
Сразу хочу отметить весьма злободневный на данный момент вопрос — донат в игре есть, но является необязательным. Разработчики заявили, что их решение сделать Honkai Impact 3rd в системе монетизации free to play (а не премиум, или платная игра), с целью сделать игру более доступной для игроков.
Однопользовательские режимы игры включают в себя кампанию «История», состоящую из коротких уровней, размеченных диалогами в кат-сценах и заставками. «Хроники» — серия кратких побочных сюжетов, которые исследуют истории валькирий. «Открытый мир», позволяющий исследовать большое открытое поле для сбора материалов и выполнения различных задач в сочетании с собственной сюжетной линией.
Мое мнение, что игра далеко неидеальна, но она хорошая, заставляет вспомнить лучших представителей консольных слэшеров, представляет интерес и новый интересный игровой опыт, чтобы попробовать. Я был удивлен.
Я спокойно и равнодушно отношусь к аниме, но эта игра — аниме-слэшер и я нахожу стиль игры довольно приятным и симпатичным. Также радует доброе отношения разработчиков к русскоязычному сегменту, в игре одна из основных героинь русская — Броня Зайчик, смертоносный снайпер сирота, воспитанная сибирскими военными, любящая варить борщ и даже ведущая свое кулинарное шоу на своем youtube-канале. Встречаются разные русские словечки в диалогах, шутки и общее хорошее отношение. Вообще, в игре все как-то по доброму, что приятно.
Игра написана на графическом движке Unity и стоит отметить, что разработчики miHoYo выпускают игру Genshin Impact в этом году для PlayStation 4-5, Nintendo Switch, Android, iOS, Windows написанную на Unity. Похоже на то, что китайские и корейские разработчики уверенно укрепляют позиции в мобильном и других сегментах.
На Unreal Open Day 2019, Epic Games совместно с китайскими разработчиками Loong Entertaiment представили слэшер игру Dragon Raja, изначально названной Project: SU, написанную на графическом движке Unreal Engine 4 и получившей много положительных отзывов от комьюнити. Южнокорейская компания Npixel планирует выпустить мобильную и кроссплатформерную слэшер игру Gran saga на Unreal engine 4. Команда сообщает, что стремится «максимизировать свободу игр, не ограничиваясь конкретными устройствами или платформами». Эти игры будут free to play и, благодаря восточным разработчикам, в мобильном сегменте стали появляться бесплатные игры высокого графического уровня, что является положительной тенденцией для мобильной игровой индустрии.
Считаю, что желающие могут обратить на нее внимание, для того чтобы представить какие игры на мобильных платформах можно ждать в ближайшем будущем.
Drive kometa honkai impact что это
Darkbolt Jonin‘s Naraka Finisher combo attack requires filling up the bars first in order to be performed. When the bars are filled, hold the basic attack button, then press it several times shortly after that.
Night Squire‘s Ri-Ki: Raptor Strike combo attack requires pressing the basic attack button two times in a row, then pressing (not holding!) the ultimate skill button to perform an uppercut. Filling up the bars in this case simply makes the combo attacks deal more damage.
Starlit Astrologos‘ Black Tortoise combo attack requires holding the basic attack button and releasing it when a yellow circle appears on her. Darkbolt Jonin has an SP skill combo attack with circle, too, but in her case, the circle is pink.
Herrscher of Flamescion‘s Blazing Chariot’s Trail aerial combo attack requires pressing the ultimate skill button and holding the basic attack button mid-air. However, she then enters Herrscher form which is not considered a combo attack.
White Comet
Valkyrie Ranger/Void Drifter
Divine Prayer
Knight Moonbeam
Herrscher of Flamescion
Crimson Impulse
Valkyrie Bladestrike/Striker Fulminata
Shadow Dash/Danzai Spectramancer
Lightning Empress
Herrscher of Thunder
Night Squire
Valkyrie Accipiter/Hawk of the Fog
Phoenix
Shadow Knight
Azure Empyrea
Herrscher of Sentience
Gyakushinn Miko
Flame Sakitama
Darkbolt Jonin
Goushinnso Memento
Ritual Imayoh
Sündenjäger
Sixth Serenade
An attack that is considered a part of basic attacks and has several types:
● the one that requires filling up the bar first, then holding the basic attack button;
● level 1, 2, and 3 charge shot which requires holding the basic attack button for some time;
● laser which requires holding the basic attack button util the weapon overheats;
● «METEOR STRIKE!» the one that requires filling the bar first, then, while holding the basic attack button, using the movement buttons adjust where to strike;
● the long-lasting one: fill up the bar, hold the basic attack button, then smash the basic attack button until the enemy dies… or util the charge bar depletes;
● the one that requires marking the enemy with basic attacks first, then holding the basic attack button to activate the mark with a charged attack.
Swallowtail Phantasm‘s Fluttering Ripple charged attack. Fill up the bar, then hold the basic attack button.
Броня Зайчик‘s the most useless charged attack known as laser. Hold until it dies or until the weapon overheats.
Good for melting shields with a limited amount of hits they can take, though.
Pervert Tempo Δ‘s Dissociated Harmony long-lasting charged attack. Fill up the «juice» bar with basic attacks and evasions, then hold the basic attack button to enter some kind of berserk mode and smash everything until the bar depletes. Attacks during that so-called-by-Enduhchi berserk mode are considered charged attacks and is not the same as Burst mode!
Herrscher of the Void
Valkyrie Chariot
Yamabuki Armour/Drive Kometa
Snowy Sniper
Wolf’s Dawn
Haxxor Bunny
Dimesion Breaker
Black Nucleus
Herrscher of Reason
Battle Storm
Valkyrie Triumph
Scarlet Fusion
Kriegsmesser
Blood Rose
Vermillion Knight: Ecipse
Valkyrie Pledge
Luna Kindred
Sakuno Rondo
Celestial Hymn
Violet Executor/Twilight Paladin
Umbral Rose
Stalker: Phantom Iron
Fallen Rosemary
Argent Knight: Artemis
Blueberry Blitz
Molotov Cherry/Fervent Tempo Δ (has unique Fervent Mode, so the Sleeper’s Dream weapon will be the most beneficial only for Fervent Tempo Δ)
Swallowtail Phantasm
Stygian Nymph
Sarcasm Nyx
Valkyrie Gloria
Dea Anchora
Bright Knight: Excelsis
Prinzessin der Verurteilung!
Burst mode is an attack type when a valkyrie enters enhanced state through her ultimate skill and is about to bring a massacre. In other words, it is a long-lasting ultimate skill that usually does not deal a lot of damage right away, like Herrscher of Flamescion‘s nuke, but allows a Burst mode valkyrie deal a lot of damage over time and is fun to play.
For example: Dio’s daughter Shadow Knight enters Burst mode dealing quite a low amount of damage to nearby enemies, but shortly after that she can use various enhanced attacks to eliminate the enemy and jump to another one.
Attacks during Burst mode are considered Burst mode attacks, so anything that increases basic /combo/charged attack damage is useless here. Damage bonus for the ultimate skill also does nothing.
Now, let’s see the difference between «normal mode» and Burst mode. Enduhchi will use Shadow Knight as an example.
Shadow Knight‘s «normal mode» combo attack: she launches herself towards the enemy and deals some damage. Nothing special about it.
And now the same combo attack, but during Burst mode. MUDA-MUDA-MUDA
The difference is obvious.
Different Burst mode valkyries have different attacks. Swallowtail Phantasm requires using charged attacks during Burst mode to prolong it while Night Squire is quite simple: non-stop smash the basic attack button during Burst mode until it ends. Similar to «berserk mode» long-lasting charged attacks, is it not?
Crimson Impulse (the Spirit Blade skill)
Valkyrie Bladestrike/Striker Fulminata
Yamabuki Armour/Drive Kometa
Dimension Breaker
Herrscher of Reason
Scarlet Fusion
Blood Rose
Night Squire
Shadow Knight
Herrscher of Sentience (her ultimate skill is considered both Burst mode and Herrscher form)
Argent Knight: Artemis
Swallowtail Phantasm
Starchasm Nyx
A special state very similar to Burst mode, but available only to Herrschers. As usual, different Herrschers have different requirements for entering Herrscher form. This form significantly enhances a Herrscher-type valkyrie and is pretty simple to use.
Herrscher of Flamescion performing basic attacks in «normal form»:
Herrscher of Flamescion performing basic attacks in Herrscher form:
Eat this, you pesky street light!
During Herrscher form, Herrscher of Flamescion also can use combo attacks creating black holes, pulling in enemies, and dealing a huge amount of damage.
Overall, different Herrschers have different effects during Herrscher form. Herrscher form is considered Burst mode only if it requires using the ultimate skill, which means Herrscher of Flamescion whose Herrscher form requires using a combo attack will not benefit from Burst mode-related equipment while Herrscher of Sentience actually will benefit from it due to her Herrscher form activation condition (requires using the ultimate skill).
Herrscher of the Void (will not benefit from Burst mode-related bonuses)
Herrscher of Flamescion (will not benefit from Burst mode-related bonuses)
Herrscher of Thunder (will benefit from Burst mode-related bonuses)
Herrscher of Reason (enters Herrscher form during charged attacks; her ultimate skill is Burst mode)
Always pay attention to stigmata and weapon descriptions!
If a stigmata like this one:
…Has a basic attack damage bonus, combo and charged attacks will benefit from it while the ultimate skills, Burst mode attacks, and Herrscher form attacks will not benefit from it.
Another example:
Enduhchi will ask you now: will the combo and/or charged attacks benefit from it?
NO. Only Burst mode valkyries and Herrschers that enter Herrscher form through the ultimate skill will benefit from it.
Will Night Squire activate this stigmata’s bonus by attacking the enemy during Burst mode?
She will not.
Just in case. If a stigmata or a weapon has weird conditions, like these two:
…Read the description carefully. Global Time Fracture is not the same as Time Lock or Time Slow!
So, long story short:
● basic attacks (including combo and charged) — combo/charged attacks valkyries shall benefit;
● combo attacks — only combo attack valkyries will benefit;
● charged attacks — only charged attack valkyries will benefit;
● the ultimate skill — only the ultimate skill will benefit;
● Burst mode — only for Burst mode attacks;
● Herrscher form — only for Herrschers;
● Elemental DMG will not benefit from Crit DMG bonus since it cannot crit.
Currently there are three valkyries that can retaliate.
One of them is Blueberry Blitz whose ultimate skill makes her enter defence stance and perform a heavy attack after some time or immediately after taking damage.
But wait! There is more! Лилия can use the 6★ version of her sister’s weapon for a perfect counter! Just press the ultimate button and the weapon’s active skill button, and boom — an immediate attack.
The same goes to Fervent Tempo Δ‘s retaliation.
The third valkyrie that can retaliate is Bright Knight: Excelsis. She is pretty simple: hold the evasion button and wait for an enemy to attack thee.
It is, Enduhchi guesses. Please correct Enduhchi, if they said something wrong or forgot to add something important. Or ask Enduhchi, if you did not understand something. Offensive comments shall not pass.
Enduhchi works really hard on their guides and even translates them into another language since English is not Enduhchi’s native language.
Enduhchi would be very grateful, if you consider giving their guides a thumb up, so more people will see them.
Related guides:
How damage multipliers and stigmata affixes work
How to find crit rate
Fu Hua
Drive kometa honkai impact что это
Team Line- up and playstyle
Team Line-ups and Playstyle
Melee Valkyries New Best Friend
How to unlock
This will give you a steady weekly income of both cores and will quickly help you on your way to lv 6.
I would personally avoid this supply but for those who are not afraid to spend crystals, this is an option.
Secondly, her Raiment Labs event allows you to purchase up to 60 Evolve Cores and 30 YA fragments with Raiment Prints and even more YA fragments for 300 Asterites each.
Drive kometa honkai impact что это
Examples of Throw (Left) and CT (Right)
Evasion Skill in action. Combat Focus indicator appears on top of Resolve meter.
Gif shows Sprint state 1, then state 2, and ends with Sprint ATK.
SPRINT STATE 1, 2 and SPRINT ATK
VG using Ultimate and Decisive Blow
In AURA IGNIS, VG gets buffed 🔥🔥
HOW TO PLAY VG
Since VG specializes against mobs, this rotation is written for Abyss purposes.
STEP 2: ADD SOME SEASONING
Special: Valkyrie Chariot
1-VG is great against Abyss mobs for a number of reasons:
2-She is best used in
3-One thing to note: VG is bad against invisibility enemies like Doom or Bandit, because
4-Here are some examples of VG in Myriad Abyss. Note that BETA Abyss only has five floors, similar to Q-Gateway.
VG with different gears vs 222Eh Myriad mobs (Quantum Evadion)
Full gameplay of VG clearing one Myriad floor 210Eh (Lightning Evadion)
ARENA
Unfortunately, VG does not get a good score against all Arena bosses. A few reasons:
She only gets decent score against Argent Knight: Artemis boss, which already has other options, for both beginners and veterans.
Maybe one day there will be a QUA boss or mob that takes 20x damage from Lance user, then another 10x Fire DMG, then VG will have a use in Arena.
Closing Thoughts
Ever since GK has been introduced, the meta has been a bit stale. It is hard to compete with a valkyrie that has the highest damage output in the game while also having the benefit of being high range to kite her enemies from a safe distance.
For a while now, I believe the game is heading towards a state where GK will have a more balanced impact on the meta. The replacement of Infinity Abyss with Dirac Sea is one example. Now the introduction of DK, who heavily focuses on melee damage, is another. DK indirectly buffs a lot of valkyries and we may soon be in a period with more viable teams than ever before.
Drive kometa honkai impact что это
Authors are Stroke, Reinbex, Marisa
Greetings, captains! This SUPPORT HANDBOOK aims to help captains to understand the teambuilding of the game. This handbook consists of multiple chapters written by a group of veteran captains.
This handbook is made to answer these questions. We hope everyone can understand how to get greater DPS with the help of supports and ultimately play wiser after reading this handbook.
In this chapter, we will go into detail about the numerous Damage Multipliers that are available in the game. It is important to understand that, of these multipliers,
EXAMPLE 1 (SAME MULTIPLIER)
If a valkyrie is equipping two stigmatas, each granting +30% physical damage.
They will add up to (1+30%+30%)x=1.6x.
EXAMPLE 2 (DIFFERENT MULTIPLIER)
However, if the same valkyrie were granted +30% physical and +25% total damage, they would multiple together (1+30%)x+(1+25%)x=1.625x. As you can see, even with smaller numbers, you will see a larger increase in damage.
This all could involve quite a bit of math, but the short simple explanation is the more diverse multipliers you have, the better.
PHYSICAL DAMAGE MULTIPLIER (PDM)
PDM increases the damage of all physical attacks. As shown in the examples, they may come with conditions, but regardless, they will all be regarded in the same multiplier. For instance, melee physical damage and combo attack physical damage multipliers all fall into the same umbrella.
ELEMENTAL DAMAGE MULTIPLIER (EDM)
EDM increases the damage of all elemental damage. It is important to know that lightning, ice, and fire damage multipliers are all part of the Elemental Damage Multiplier. You may think of different elements as another specified condition. If you have +30% elemental damage and +30% fire damage, they will still add together, being the same multiplier.
TOTAL DAMAGE MULTIPLIER (TDM)
This will increase all of the damage where applicable, both physical and elemental.
LESSER DMG MULTIPLIER
Attack Modifier (Atk%): Each attack has its Atk%. This often comes in phrases «120% ATK of Ice DMG.»
Crit Rate (CR): CR determines the rate of which a physical attack will score a critical hit. It is not a multiplier exactly, instead, it tells us how often the Crit Damage multiplier will be applied in damage calculations.
It is important to note that CR is not the same as the CRT stat. The example above will increase your CRT stat by 40%, not Crit Rate. Below shows the calculations to determine your CR.
Crit Damage Multiplier (CDmg): This multiplier is applied for critical hits. This multiplier starts at 2x or 100% by default. Therefore, if a valkyrie gains 50% CDmg, that means her new CDmg will be (1+100%+50%)x=2.5x. This also means CDmg is highly diluted by default and reliant on crit rate, making it a lesser multiplier.
Shield Damage Multiplier (SDM): This is simply an additional multiplier that only affects shields. Elemental damage typically does not deal damage to shields. Will not have effect against shieldless targets.
Just like with the big three multipliers, there are respective vulnerabilities for the enemies. They are often applied to enemies for certain durations. They can often be identified by phrases like «Take 10% more Physical damage.» They are grouped similar to the big three multipliers we talked about before. So there will be three different multipliers,
As before, the same vulnerabilities will be additive and different ones will be multiplicative.
These debuffs can be identified by language seen above, that specify «more Fire Damage from the host.» Also, remember these are unique multipliers, the Fire damage debuff will not stack with other Fire Damage Vulnerabilities, but they will also not stack with its own stacks from the same stigmata. For instance, Thale M has a debuff causing enemies to take 2% more Fire Damage from the host, and stacks up to 10 time. Each stack will be unique and interact multiplicatively with other stacks. Therefore, 10 stacks will result in 1.0210=1.219x rather than just adding to be 1.20x.
1-3 T imeline planning for buffs and switching Valkyries
In Honkai Impact 3, a good team usually consists of one DPS and two support valks. The two support valks provide buffs to maximize damage output. A proper switching or rotation helps to maximize score. If two captains use the same team, the one that rotates properly will score higher.
You need to consider
EXAMPLE 1: KMB CH VD with Newton B
Team: Knight Moonbeam (KMB), Celestial Hymn (CH) Void Drifter (VD)
Buff 1: 50% DEF Reduction from CH Charged Attack. Duration: 7s
Buff 2: NEWTON B Stigma. Enemy takes 31% more damage for 5s. Both KMB and CH have Newton B
THE ROTATION:
KMB evade to activate time fracture and hit once to [1] activate Newton B debuff > triggers CH QTE > CH QTE in to [2] activate impair and [3] activate Newton B debuff > triggers VD QTE > VD switch in. VD QTE and combo ATK will get the benefit of CH impair and both Newton B debuff.
EXAMPLE 2: LE BD HF
Team: Lightning Empress (LE), Blood Dance holder (BD) Hawk of the Fog (HF)
THE ROTATION:
[1] Cast Blood Dance > LE switch in > Use MAG-Typhoon active to [2] apply conductive debuff > HF switch in and deal damage
Based on the examples, the rotations consist of:
DIFFERENT ROTATIONS FOR DIFFERENT BOSSES
You understand how a basic team rotation works. Now, you need to adjust them accordingly against bosses in Memorial Arena or Abyss, since each boss has its own mechanics which need to be exploited to gain high scores.
Team: Herrscher of Thunder (HOT) Molotov Cherry (MC) and Divine Prayer (DP)
1-4-1 Comparison between typical switching and changes from SA
This extra section is to briefly explain the special rotation of Starlit Astrologos
Starlit Astrologos QTE allows her to enter the field to deal damage without switching out the current valk. She can trigger buffs like Gluttony, Newton and Shuijing using this QTE. This is the reason her rotation is a bit different.
If DPS duration is long enough, SA can even QTE again, re-applying her buffs!
Examples of Starlit Astrologos lineup gameplay:
Prevent your valkyrie from attacking when switching out
One of the most common support valkyries, Drive Kometa, attacks forward upon switching in. The gif above displays both sides: DK attacking upon switching in, thus triggering her Newton B prematurely, and DK quickly putting her shield up to cancel that very same switch-in attack. To cancel this attack, you must immediately press the evade button upon selecting her icon to switch into. Because the window of opportunity to press evade and cancel the animation is very tight, you must be very quick.
Just evade: Divine Prayer, Celestial Hymn, and Himeko
Divine Prayer and Himeko battlesuits are prominent in their support, especially in elemental teams, and Celestial Hymn is extremely common in physical teams. Unfortunately, they are infamous for attacking upon switching in. To fix this, you must quickly press evade upon switch-in to cancel the switch attack. Additionaly, you should be careful not to accidentally ult-evade; some Ultimate Evasions have direct hits that can proc stigmata effects too.
Why the Olenyeva Twins and Vermillion Knight are the best Blood Dance Holder
In this gif, it shows the DPS QTEing almost instantly after the cross is deployed.
Tip: When/if your valkyrie sometimes freezes for a second after switching in, thus preventing additional actions to be performed, hold the directional stick while switching in to cancel the delay/freeze.
Not really too advanced of a technique but after QTE-ing, SN can take a few slashes before she initiates her charged ATK. This can waste time in the most optimal gameplay, as shown in the gif above. However, if you press and hold the basic ATK button after SN begins QTE-ing and before she finishes QTE-ing (lands on the ground), she will skip those slashes and get straight to her Charged ATK. If performed correctly, it will look like one of the two attacks in the gif below.
Skills Analysis
Upgraded at lvls 1, 2, and 3 core.
Upgraded at lvl 6 core.
Upgraded at lvls 1, 2, 3, 4, and 5 core.
Upgraded at lvls 3, 4, 5, and 6 core.
Overdrive VS Obliterate Mode
Important Core Levels
The sequence is of skills unlocked from core levels 1-6 is mostly broken into two categories: offensive and defensive. Its offensive skills, namely Space Warp and Crippling Bolt, will be maxed at level 3 and 4 respectively. Its defensive skills such as Aegis of Inertia is maxed at lvl 5 and DEF Reboot and Gravity Vortex are both maxed at level 6. I would personally recommend captains to prioritize upgrading DK to level 6 as soon as possible.
Overview
Drive Kometa (DK) is the Augmented Skill Core of Yamabuki Armor (YA). As with YA, DK focuses heavily on being able to not only increases the damage output of damage dealers, but also reinforcing their defensive capabilities. DK sees strong buffs to its shields while also give new abilities such as increased interrupt, melee physical damage, and damage to shields. Unfortunately, there is a trade off: DK is losing a lot of her healing capabilities and the 30% impair, but the pros heavily outweigh the cons.
Gears
Being a support valkyrie, its weapons and stigmatas has a lower priority over weapons and stigmatas for your damage dealers. Also, supports will often adjust their loadout to best fit their current damage dealer.
Distortion Field (SP: 21, CD: 30s): Creates a field for 7 seconds that slows movement of enemies by 50%, deals 150% atk per second, applies 10% weaken, and slowly pulls them towards the center.
Its passive synergizes extremely well with both Crippling Bolt and Aegis of Inertia. Crippling Bolt will give easy access to the 15% Total Damage for the team.
Drive Kometa?
Do you need to get Fulminata Striker first to get the Drive Kometa augment chips/cores?
The little yellow square shows up on the character card at the bottom but not actually there for the character.
You can see the symbol on her card and on the actual valk
But on this image there is no symbol on the valk?
New comments cannot be posted and votes cannot be cast
Delayed release schedule. They gave us 2 huge updates combined into one to catch us up, but they still need to have new units staggered for profit.
Oh, ok! I understand now!
GET YOUR SHIT TOGETHER, SUPPORT THE DEVS.
I think Yamabuki comes later
FS and DK are strong in their own aspects.
You can upgrade their core (the orange button besides the dress button after the update) to 4* to get their costumes.
After upgrade the core to 3 *, it will require Chips (blue for FS and red for DK) and smelted cores (big yellow globe covered in metal) to upgrade to 4 *.
The rest is up to you on which upgrade you prefer. Im going for DK for protection, attract enemies and debuffs. Go for FS if you like AOE, dodge attacks and follow ups.