Enchiladas bannock or tostados что это

Переводы текстов Spotlight 9 класс-culture corner

Полезный совет! Переводы упражнений в решебнике более актуальны и правильные, чем здесь.
Перейти в решебник.

1 Посмотрите на фотографии и прослушайте музыку. Как вы думаете, что такое Пау-Вау? Прочитайте текст, чтобы узнать.

2 a Прочитайте еще раз и отметьте предложения как T (истина), F (ложь) или Ns (Не указано).
1 Пау-вау в Альбукерке является единственным событием такого рода в США.
2 Осталось не так много различных индейских племен.
3 Лучшие танцоры занимают призовые места.
4 Каждый делает свои собственные костюмы.
5 Только коренные американцы могут посещать Пау-вау.
Посмотреть ответ

b Соотнесите слова, выделенные жирным шрифтом с их значением.
• впечатляет • продавец • стадион • экспонат
• всплески • стенды • прохладительные напитки • ремесла
Посмотреть ответ

3 Прослушайте и прочитайте текст. Сделайте заметки под заголовками. Используйте свои заметки, чтобы рассказать своему партнеру все о Пау-Вау Альбукерке.
• что это и где это происходит
• что делают люди
• питание и музыка
• что люди думают о нем
Посмотреть ответ

4 Проект: Узнайте об интересном культурном мероприятии в вашей стране. Сделайте заметки под заголовками в Упр.3. Используйте свои заметки, чтобы написать небольшую статью о нём для школьного журнала (60-100 слов).
Посмотреть ответ

Pow-Wow
The Gathering of Nations
Every year the colours and musical rhythms of Native American culture come alive at pow-wows all over America. The Albuquerque Pow-Wow in New Mexico is North America’s biggest and most spectacular celebration of the Indian way of life. More than 3,000 dancers represent over 500 different Indian tribes from the USA and Canada at the pow-wow.
The event always begins with the Grand Entry of Dancers. The dancers enter the arena group by group from all four entrances. Soon the arena explodes with colour, sound and movement. At the end of the event there are prizes for the best dancers and singers.
The Indian trader’s market is also a great attraction for people coming to the pow-wow. Indian artists display their traditional handicrafts. Beautifully designed jewellery and charm bags are just some of the items on sale at the market. There are also food stalls where people can taste treats such as enchiladas, bannock or tostados.
The Albuquerque Pow-Wow is a magnificent celebration. It is one of the most colourful and entertaining events in the USA.

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

©Reshak.ru — сборник решебников для учеников старших классов. Здесь можно найти решебники, ГДЗ, переводы текстов по школьной программе. Практически весь материал, собранный на сайте — авторский с подробными пояснениями профильными специалистами. Вы сможете скачать гдз, решебники, улучшить школьные оценки, повысить знания, получить намного больше свободного времени.

Главная задача сайта: помогать школьникам и родителям в решении домашнего задания. Кроме того, весь материал совершенствуется, добавляются новые сборники решений.

Источник

«Культуроведение. Американский праздник «Пау-Вау».

Конспект урока на тему:

«Культуроведение. Американский праздник «Пау-Вау».

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «национальные праздники»;

совершенствовать продуктивную письменную речь;

формировать коммуникативную и социокультурную компетенцию;

научить работать в группах;

формировать положительное отношение к культурам других народов и культуре своей страны;

развивать умения прогнозирования содержания текста по иллюстрациям и невербальным опорам;

развивать умения монологической речи;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Оборудование: УМК «Spotlight»- 9, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we continue to speak about celebrations and at the end of our second lesson you will make your own project about an interesting cultural event in our country. Personally, I just love travelling. Do you? Unfortunately I can’t travel everywhere I wish. But still there is such a program as “Travellers’ Club”. Do you ever watch it? Enjoy it? Well…It tends to be very exciting. Fancy going on travelling anywhere just now? How about going to North America…

Warming up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

T: Find the hidden words within the grid of letters. ( HO )

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Reading 1. Прогнозирование содержания текста с опорой на иллюстрации и подзаголовки; поисковое и изучающее чтение. Predicting the context of the text/

reading and listening for confirmation Ex.1 p.21.

а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.

T: I’ll be your guide and you’ll be a tourist group. If you want to know something interrupt my story for asking. Look at the screen, please. There are different pictures related to Pow-Wow. You are going to listen to music and look at the pictures. Your task is to think of what Pow-Wow is. So what do you think Pow-Wow is?

P: I t’s probably the celebration related to a Native Americans festival.

T: Good thinking! That’s the best idea. It’s the biggest celebration of Indian way of life in North America.

Вещь ручной работы

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

T: Now let’s read an article about this colorful festival for understanding details. Go over the True/ false/not stated statements first.

с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного. Ex.2 p.21.

T: Read through the statements (1-5) and underline the key words. Read the text again and complete the task individually.

P: 1 F 2 F 3 T 4 Ns 5 Ns

d) Understanding new vocabulary. Ex.2b p.21.

T: I suppose you’ve guessed the meaning of the new words in bold from the context. Match them to their synonyms. I’m giving you two minutes.

P1: Spectacular-impressive Arena-stadium Explodes-bursts Trader-seller

P2: Display-exhibit Handicraft-crafts Stalls-stands Treats-refreshments

e) Summarising a text/Talking from notes. Ex.3 p.21.

TEnchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это: That’s right! I really enjoyed your answers. Now, let’s see if you can just give a brief description of this magnificent festival. What do you think should be included in your report to make it interesting?

P1: Well, as I see it, we should put the name and the place of the festival.

T: That’s a good idea.

P2: Well, we could also put activities, food and music.

T: Correct answer! Have you got any other thoughts?

P3: Well, I think we should add people’s feelings.

T: That’s a pretty good idea. Here are our headings. You’re going to listen and read the story once again and make notes under the headings. Divide yourself into four groups. You will have eighteen minutes to make a report.

P4: As a travel writer I’ve been to the Albuquerque Pow-Wow in New Mexico in North America. It is the biggest and most impressive celebration of the Indian way of life. It was surprising when dancers enter the arena group by group from all four entrances. The arena burst with color and musical rhythms of Native American culture. I felt excited to visit the Indian trader’s market, where artist displayed their traditional handicrafts and try the local treats such as enchiladas, bannock or tostados. No matter how exhausted I was at the end of the event but I did new things and made new friends.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Writing 2. Развитие умений письма. Cовершенствовать продуктивную письменную речь. Writing an article about a cultural event in your country. Ex.4 p.21.

T: All right! Today you read an article about the biggest celebration of the Indian way of life in North America. Now it’s time to make your on projects about an interesting cultural event in Russia. You will work in pairs. You will be given some minutes to write an article.

Someone from our class is going to spent holiday in St Petersburg. You’ve been there this year. Tell about one interesting cultural event in Russia.

P: The White Nights Arts Festival is one of StPetersburg’s liveliest cultural events. It is a famous festival held at the end of June and the beginning of July. People from all over the world visit the city to celebrate the arts of ballet, opera and classical music. Many musical concerts take place in the St Petersburg Philharmonic Hall. There are theatrical performances and street events too. Drinks and refreshments are sold along the city’s streets and music concerts with famous singers get everyone feeling in a festive mood. This event makes Russian people feel proud of their culture and history.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…

Каждый год цветы и музыкальные ритмы индейской культуры оживают на Пау-вау по всей Америке. Альбукерке Пау-вау в Нью-Мексико

является крупнейшим и самым зрелищным индейским празднованием в Северной Америке. Более 3000 танцоров представляют более 500 различных индейских племен из США и Канады на пау-вау.

Мероприятие всегда начинается с Великого Выхода Танцоров. Танцоры выходят на арену группа за группой через все четыре входа. Вскоре арена взрывается цветами, звуками и движением. В конце мероприятия вручаются призы лучшим танцорам и певцам.

Индийский рынок торгашей также очень привлекателен для людей, приезжающих в пау-вау. Индийские художники демонстрируют им традиционные промыслы. Красиво оформленные украшения и очаровательные сумки, это лишь некоторые товары из тех которые продаются. Здесь есть также продуктовые лавки, где можно отведать угощения, такие как энчиладас, пресная лепешка или tostados.

Источник

Конспект урока английского языка в 9 классе Culture Corner 1. Pow-Wow. The Gathering of Nations. Страноведение. Национальный праздник индейцев Северной Америки.

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

Конспект урока английского языка в 9 классе к модулю 1 CELEBRATIONS (Праздники) Culture Corner 1. Pow-Wow. The Gathering of Nations. Страноведение. Национальный праздник индейцев Северной Америки.

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

Содержимое разработки

Тема: Culture Corner. Pow-Wow. The Gathering of Nations. Страноведение. Национальный праздник индейцев Северной Америки.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «национальные праздники»;

совершенствовать продуктивную письменную речь;

формировать коммуникативную и социокультурную компетенцию;

научить работать в группах;

формировать положительное отношение к культурам других народов и культуре своей страны;

развивать умения прогнозирования содержания текста по иллюстрациям и невербальным опорам;

развивать умения монологической речи;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Оборудование: УМК «Spotlight»- 9, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация, НО.

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we continue to speak about celebrations and at the end of our second lesson you will make your own project about an interesting cultural event in our country. Personally, I just love travelling. Do you? Unfortunately I can’t travel everywhere I wish. But still there is such a program as “Travellers’ Club”. Do you ever watch it? Enjoy it? Well…It tends to be very exciting. Fancy going on travelling anywhere just now? How about going to North America…

T: Find the hidden words within the grid of letters. (HO)

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Reading 1. Прогнозирование содержания текста с опорой на иллюстрации и подзаголовки; поисковое и изучающее чтение. Predicting the context of the text/

reading and listening for confirmation Ex.1 p.21.

а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.

T: I’ll be your guide and you’ll be a tourist group. If you want to know something interrupt my story for asking. Look at the screen, please. There are different pictures related to Pow-Wow. You are going to listen to music and look at the pictures. Your task is to think of what Pow-Wow is. So what do you think Pow-Wow is?

P: It’s probably the celebration related to a Native Americans festival.

T: Good thinking! That’s the best idea. It’s the biggest celebration of Indian way of life in North America.

После выполнения задания на доске записаны слова. Учитель просит учащихся объяснить значение слов без словаря. Запись слов в словарь.

Вещь ручной работы

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

T: Now let’s read an article about this colorful festival for understanding details. Go over the True/ false/not stated statements first.

с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного. Ex.2 p.21.

T: Read through the statements (1-5) and underline the key words. Read the text again and complete the task individually.

d) Understanding new vocabulary. Ex.2b p.21.

T: I suppose you’ve guessed the meaning of the new words in bold from the context. Match them to their synonyms. I’m giving you two minutes.

P2: Display-exhibit Handicraft-crafts Stalls-stands Treats-refreshments

e) Summarising a text/Talking from notes. Ex.3 p.21.

T: That’s right! I really enjoyed your answers. Now, let’s see if you can just give a brief description of this magnificent festival. What do you think should be included in your report to make it interesting?Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

P1: Well, as I see it, we should put the name and the place of the festival.

T: That’s a good idea.

P2: Well, we could also put activities, food and music.

T: Correct answer! Have you got any other thoughts?

P3: Well, I think we should add people’s feelings.

T: That’s a pretty good idea. Here are our headings. You’re going to listen and read the story once again and make notes under the headings. Divide yourself into four groups. You will have eighteen minutes to make a report.

P4: As a travel writer I’ve been to the Albuquerque Pow-Wow in New Mexico in North America. It is the biggest and most impressive celebration of the Indian way of life. It was surprising when dancers enter the arena group by group from all four entrances. The arena burst with color and musical rhythms of Native American culture. I felt excited to visit the Indian trader’s market, where artist displayed their traditional handicrafts and try the local treats such as enchiladas, bannock or tostados. No matter how exhausted I was at the end of the event but I did new things and made new friends.

ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1

Writing 2. Развитие умений письма. Cовершенствовать продуктивную письменную речь. Writing an article about a cultural event in your country. Ex.4 p.21.

T: All right! Today you read an article about the biggest celebration of the Indian way of life in North America. Now it’s time to make your on projects about an interesting cultural event in Russia. You will work in pairs. You will be given some minutes to write an article.

Someone from our class is going to spent holiday in St Petersburg. You’ve been there this year. Tell about one interesting cultural event in Russia.

P: The White Nights Arts Festival is one of StPetersburg’s liveliest cultural events. It is a famous festival held at the end of June and the beginning of July. People from all over the world visit the city to celebrate the arts of ballet, opera and classical music. Many musical concerts take place in the St Petersburg Philharmonic Hall. There are theatrical performances and street events too. Drinks and refreshments are sold along the city’s streets and music concerts with famous singers get everyone feeling in a festive mood. This event makes Russian people feel proud of their culture and history.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

T: Open your diaries, please, and write down your home task: Сделать туристический буклет в любую англоязычную страну. Прочитать, устно перевести упр.2 на стр.22. Повторить лексический материал прошлых уроков и выучить новый.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…

Каждый год цветы и музыкальные ритмы индейской культуры оживают на Пау-вау по всей Америке. Альбукерке Пау-вау в Нью-Мексико

является крупнейшим и самым зрелищным индейским празднованием в Северной Америке. Более 3000 танцоров представляют более 500 различных индейских племен из США и Канады на пау-вау.

Мероприятие всегда начинается с Великого Выхода Танцоров. Танцоры выходят на арену группа за группой через все четыре входа. Вскоре арена взрывается цветами, звуками и движением. В конце мероприятия вручаются призы лучшим танцорам и певцам.

Индийский рынок торгашей также очень привлекателен для людей, приезжающих в пау-вау. Индийские художники демонстрируют им традиционные промыслы. Красиво оформленные украшения и очаровательные сумки, это лишь некоторые товары из тех которые продаются. Здесь есть также продуктовые лавки, где можно отведать угощения, такие как энчиладас, пресная лепешка или tostados.

Источник

Конспект урока английского языка в 9 классе в соответствии с требованиями ФГОС

Учитель: Удаева Фатима Мирзаевна, МБОУ «лицей №8» г. Махачкала.

Тема урока : Pow-Wow. The Gathering of Nations. Страноведение. Национальный праздник индейцев Северной Америки. 1 Culture Corner

Учебно-методический комплекс: УМК « Spotlight »- 9, Ваулина Ю.Е., Д. Дули, 2015
Оснащение урока: компьютер, Class CD к учебнику, проектор, доска, компьютер, сайт дополнительных образовательных ресурсов УМК «Английский в фокусе» http://www.prosv.ru/umk/spotlight, раздаточный материал.

УМК «Spotlight» (“Английский в фокусе”), Virginia Evans, Jenny Dooley, OlgaPodolyako, Julia Vaulina

Тип урока: комбинированный урок.

Цели: освоить во всех видах речевой деятельности новые лексические единицы по теме «национальные праздники»;

совершенствовать продуктивную письменную речь;

формировать коммуникативную и социокультурную компетенцию;

научить работать в группах;

формировать положительное отношение к культурам других народов и культуре своей страны;

развивать умения прогнозирования содержания текста по иллюстрациям и невербальным опорам;

развивать умения монологической речи;

развивать учебно-познавательную компетенцию через развитие способов учебной деятельности (способы работы с текстом, заполнение пропусков в тексте);

развивать компетенцию личностного самосовершенствования через освоение психологических основ самопознания;

воспитывать нравственные ценности и ориентиры;

воспитывать культуру поведения через освоение норм этикета.

Активная лексика : impressive, spectacular, seller, trader, stadium, arena, exhibit, display, bursts, explode, stands, stalls, refreshments, treats, crafts, handicrafts.

ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)

T: Good morning, boys and girls.

P-s: Good morning, teacher.

T: I’m glad to see you.

P-s: We are glad to see you too.

T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что этоEnchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что этоEnchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

Aim 2. Сообщение темы и цели урока.

T: Today we continue to speak about celebrations and at the end of our second lesson you will make your own project about an interesting cultural event in our country. Personally, I just love travelling. Do you? Unfortunately I can’t travel everywhere I wish. But still there is such a program as “Travellers’ Club”. Do you ever watch it? Enjoy it? Well…It tends to be very exciting. Fancy going on travelling anywhere just now? How about going to North America…

Warming up 3. Введение в иноязычную атмосферу.

Введение новой лексики, артикуляция слов WL 3

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

Закрепление новых ЛЕ : 1. Now let me see how well you’ve memorized the new words.

2. Match the words to the pictures.

3. Make up a word combination with one of these words.

4. Find the opposites and give the Russian equivalents.

5. Paraphrase the word combination to make up a sentence.

Постановка цели урока, учебной проблемы. Мотивация учебной деятельности. Introduce the language.

Формулирование учащимися целей и задач урока. Это достигается введением учебной проблемной ситуации.

T: Find the hidden words within the grid of letters. ( HO )

Homework Устная или письменная проверка лексического материала прошлых уроков.

ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Reading 1. Прогнозирование содержания текста с опорой на иллюстрации и подзаголовки; поисковое и изучающее чтение.

Predicting the context of the text reading and listening for confirmation Ex.1 p 21.

а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.

T: I’ll be your guide and you’ll be a tourist group. If you want to know something interrupt my story for asking. Look at the screen, please. There are different pictures related to Pow-Wow. You are going to listen to music and look at the pictures. Your task is to think of what Pow-Wow is. So what do you think Pow-Wow is?

P: It’s probably the celebration related to a Native Americans festival.

T: Good thinking! That’s the best idea. It’s the biggest celebration of Indian way of life in North America.

b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.

T: Now let’s read an article about this colorful festival for understanding details. Go over the True/ false/not stated statements first.

Pow-Wow. The Gathering of Nations
Every year the colours and musical rhythms of Native American culture come alive at pow-wows all over America. The Albuquerque Pow-Wow in New Mexico is North America’s biggest and most spectacular celebration of the Indian way of life. More than 3,000 dancers represent over 500 different Indian tribes from the USA and Canada at the pow-wow.
The event always begins with the Grand Entry of Dancers. The dancers enter the arena group by group from all four entrances. Soon the arena explodes with colour, sound and movement. At the end of the event there are prizes for the best dancers and singers.
The Indian trader’s market is also a great attraction for people coming to the pow-wow. Indian artists display their traditional handicrafts. Beautifully designed jewellery and charm bags are just some of the items on sale at the market. There are also food stalls where people can taste treats such as enchiladas, bannock or tostados.
The Albuquerque Pow-Wow is a magnificent celebration. It is one of the most colourful and entertaining events in the USA.

Посмотрите на фотографии и прослушайте музыку. Как вы думаете, что такое Пау-Вау? Прочитайте текст, чтобы узнать.

Знахарь. Сбор Наций

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это1 F 2 F 3 T 4 Ns 5 Ns

T: Read through the statements (1-5) and underline the key words. Read the text again and complete the task individually.

P : 1 F 2 F 3 T 4 Ns 5 Ns

d) Understanding new vocabulary.

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

Spectacular-impressive Arena-stadium Explodes-bursts Trader-seller

Display-exhibit Handicraft-crafts Stalls-stands Treats-refreshments

T: I suppose you’ve guessed the meaning of the new words in bold from the context. Match them to their synonyms. I’m giving you two minutes.

P1: Spectacular-impressive Arena-stadium Explodes-bursts Trader-seller

P2: Display-exhibit Handicraft-crafts Stalls-stands Treats-refreshments

e) Summarising a text/Talking from notes.

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

T: That’s right! I really enjoyed your answers. Now, let’s see if you can just give a brief description of this magnificent festival. What do you think should be included in your report to make it interesting? Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

P1: Well, as I see it, we should put the name and the place of the festival.

T: That’s a good idea.

P2: Well, we could also put activities, food and music.

T: Correct answer! Have you got any other thoughts?

P3: Well, I think we should add people’s feelings.

T: That’s a pretty good idea. Here are our headings. You’re going to listen and read the story once again and make notes under the headings. Divide yourself into four groups. You will have eighteen minutes to make a report.

P4: As a travel writer I’ve been to the Albuquerque Pow-Wow in New Mexico in North America. It is the biggest and most impressive celebration of the Indian way of life. It was surprising when dancers enter the arena group by group from all four entrances. The arena burst with color and musical rhythms of Native American culture. I felt excited to visit the Indian trader’s market, where artist displayed their traditional handicrafts and try the local treats such as enchiladas, bannock or tostados. No matter how exhausted I was at the end of the event but I did new things and made new friends.

Writing 2. Развитие умений письма. C совершенствовать продуктивную письменную речь.

Writing an article about a cultural event in your country.

Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть фото Enchiladas bannock or tostados что это. Смотреть картинку Enchiladas bannock or tostados что это. Картинка про Enchiladas bannock or tostados что это. Фото Enchiladas bannock or tostados что это

T: All right! Today you read an article about the biggest celebration of the Indian way of life in North America. Now it’s time to make your on projects about an interesting cultural event in Russia. You will work in pairs. You will be given some minutes to write an article.

Someone from our class is going to spent holiday in St Petersburg. You’ve been there this year. Tell about one interesting cultural event in Russia.

P: The White Nights Arts Festival is one of St.Petersburg’s liveliest cultural events. It is a famous festival held at the end of June and the beginning of July. People from all over the world visit the city to celebrate the arts of ballet, opera and classical music. Many musical concerts take place in the St Petersburg Philharmonic Hall. There are theatrical performances and street events too. Drinks and refreshments are sold along the city’s streets and music concerts with famous singers get everyone feeling in a festive mood. This event makes Russian people feel proud of their culture and history.

ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework 1. Домашнее задание.

T: Open your diaries, please, and write down your home task:

1. упр. 1 стр. 21 на пересказ

2. Сделать туристический буклет в любую англоязычную страну. Прочитать, устно перевести упр.2 на стр.23. Повторить лексический материал прошлых уроков и выучить новый.

Summarizing 2. Подведение итогов урока.

T: What did we do? What did we learn? What was difficult? Did you like our lesson? Your marks are…

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *